سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته
 
قالب وبلاگ

به نام خدای مهربون

سخنرانی حاج آقا انجوی نژاده که خیلی به دلم نشست . گفتم بنویسمش تو وبلاگ تا ماندگار باشه !!! هرچند شنیدن کی بود مانند خواندن !!!!!

هر کاری توی این دنیا هزینه داره . حتی کارای معنوی .از هرچیزی توی این دنیا سوال کنی فکر میکنه که آیا هزینه اش را پرداخته ؟ اما به امور معنوی که میرسه کاسه گدایی دراز میکنه . اینجا دیگه اصلا صحبت هزینه رو نمیکنه.

تو مادیات که گذراست حاضری هزینه پرداخت کنی اما برای معنویات که 1 عمر سعادت دنیا و آخرت رو در برداره میخوای مفتی بش برسی ؟

اولین قدم برای پرداخت هزینه اینه که دستت توی جیب خودت بره ، در علم اخلاق به این "دست توی جیب رفتن " میگن "اراده و تصمیم "

بعضی وقتا بچه ها غصه میخورن ، میگن آقا! فلانی اومد توی این وادی اما نموند . میگم : خدا به پیغمبر ص هم فرمود : "طاها و ما انزلناه علیک القرآن لتفشی" تو کارت رو بکن چیکار داری مردم خوب میمونند یا نه ! هزینه اش رو که ما نمیتونیم پرداخت کنیم ، خودش باید پرداخت کنه .

صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را                      نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی

دومین قدم : تقویت معرفت. باید سعی کنید نسبت به خدا ، اهل بیت و خودتون شناخت پیدا کنید . بدون معرفت ،محبت ثابت میمونه و دلزدگی میاره . برای پاک موندن باید از معرفتت خرج کنی.

هزینه سوم : تداوم در کار و قطع نکردن ارتباط

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود              رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

طرف گناه میکنه . میگه : دیگه لیاقت ندارم ! اینطوری که 1 گناه دیگه هم کردی ! چرا ناامیدی؟ گناه کردی؟ بگو به کوری چشم شیطون میرم و این گناه را پاکش میکنم . راهش اینه که ارتباط حداقل توسط نماز و بعضی مستحبات ترک نشه ! باید مثل طلبه ها دفتر داشته باشی و یادداشت کنی، چه اشکالی داره آدم یه دفتر اخلاق داشته باشه و هرچند وقت این مباحث رو مرور کنه ؟

چهارمین هزینه :رفاقت های خوب . هزینه دیگه ای که باید بپردازی اینه که برای رفیق خوب باید منت بکشی . برای رفیق خوب باید خواهش کنی التماس کنی . باید دنبال رفیق خوب باشی ، رفیقی که دینت را برات حفظ کنه .سعی کنید رفیق بد رو قلم بزنید ولو اینکه باهاش به شما خوش بگذره ( فکر میکنی خوش میگذره ) . بیچاره ات میکنه ! روز قیامت هم پیداش نمیکنی ! این رفیق های بد به درد دنیاتون هم نمیخورند ، برید از بزرگترهاتون سوال بپرسید که چه رفیق هایی براتون موندند ؟ رفیق خوب رو توی همین جمع های معنوی برای خودتون پیدا کنید . این هزینه ای است که باید بپردازی.

هزینه پنجم : تضرع به درگاه خدا . به این عبارت بسیار زیبای ابوحمزه دقت کنید :بک عرفتک بوسیله خودت تو را شناختم . خدایا!!!! اگر بخوام پاک بمونم تو باید کمک کنی ! خودم به تنهایی نمیتونم پاک بمونم . تو باید منو نگه داری.

بعضی از دعاهاست که خیلی به دل میشینه " اللهم اجعل العواقب امورنا خیرا، یا من له الدنیا و الاخره ارحم من لیس له الدنیا و الاخره" " سیدی اخرج حب الدنیا من قلبی " همه اینها را از خودش بخواه ، التماس کن . بگو :"خدایا دام زیاده . نگذار در این دامها بیفتم" " یا حبیب من لا حبیب له، یا طبیب من لا طبیب له ، یا غیاث المستغیثین ، یا حبیب قلوب الصادقین ، یا اله العالمین افتراک سبحانک : توی دعای قنوت تون فقط دعای ربنا اتنا فی الدنیا حسنه رو نخونید . فقط برای دنیاتون دعا نکنید.

مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی تبریزی وقتی الله اکبر اذان رو میگفتند نماز صبحشون رو شروع میکردند و آفتاب که میخواست طلوع کنه چند دقیقه به طلوع آفتاب نمازشون تموم میشد ! درقنوت نمازشون ، مناجات شعبانیه رو میخوندند. "واسمع دعایی یا الله".

حالا اگر نمیتونید با خدا عربی صحبت کنید سعی کنید روزی چند دقیقه فارسی با خدا حرف بزنید . به خدا پناه ببرید . اصلا برای خدا نامه بنویسید ! بگید : خدایا توی این جامعه کسی دلش به حال دین من نسوخته ، خدایا ! کی داره برای دین کار میکنه ؟ قلیل ،قلیل ، قلیل ! خیلی کمند . فقط تویی که منو برای خودم میخوای. هیچی هم ازم نمیخوای. منو از خودت جدا نکن . رفاقت با خودت رو توی دل من بذار . خدایا! در مقابل این همه دامهای شیطانی که پهن کردند ، کی میخواد منو کمک کنه ؟؟؟؟

هزینه پاک موندن رو خدمتتون گفتم ، رمز هم داره ، رمزش اتباط با خداست .ارتباط با خداست ........

 

 

( میرزا جواد آقای ملکی تبریزی رو نمیدونم چقدر شناخت دارید ازشون . ولی خب شاید بدونید مزارشون در قبرستان شیخان قم هست . حتما زیارتشون کنید .....)

( از دوستان خوبم که به اون مطلب قبلی نظر دادن سپاسگزارم و هنوز هم منتظر نظرات بقیه هستم ....)


[ یکشنبه 88/11/11 ] [ 2:10 عصر ] [ دلنوشته ] [ گل واژه ها () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 104473