سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته
 
قالب وبلاگ

سلام

اینم یه نوعشه !!

میخواستیم امسال هفت سینمون فقط طبق آداب و رسوم ایرانیان قدیم نباشه و رنگ و بویی از قرآن و اسلام ! و وحی و.... هم در اون دیده بشه...................

 فکر کردم این بهترین راهه ! در مورد هر سین آیه مربوط به خودش را کنارش بزاریم. چون هم رنگ و بویی از قرآن در سفره دیده میشه و هم شاید به نوعی بعضی آیات نسبت به اون سین جنبه ی طنز هم داشته باشه ! هم دیگران را تشویق به طرح های ابتکاری تر و جدید تری کنه و هم جنبه ی شادی عید را داشته باشه !

  

آیات تو عکس مشخص نیست . میذارم آیات را:

شعری که بالای پرده هست :

بی‌شک از هفت سین نوروزی باغ معنا خوش‌آب‌و‌رنگ‌تر است

سفره وحی را تماشا کن هفت سین خدا قشنگ‌تر است

 روی این تاج عزت نبوی یکصد و چهارده نگین دارد

 هر که شد آفتاب هفت اقلیم چه نیازی به هفت سین دارد

 

سرکه :

وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِیلِ وَالأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا *و از میوه درختان خرما وانگورهم باده مستى‏بخش و هم خوراکى نیک براى خود می گیرید .*(67 نحل)

 

سبزه:

فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِرًا* پس به وسیله آن از هر گیاه برآوردیم و از آن جوانه سبزى خارج ساختیم* ( 99 انعام)

   

ساعت:

وَلِتَعْلَمُواْ  عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ *تا شماره سالها و حساب عمرها و رویدادها را  بدانید.*(12 اسراء)

 

   سکه   :

وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ *وکسانى که زر و سیم را گنجینه مى‏کنند و آن را در راه خدا هزینه نمى‏کنند ایشان را از عذابى دردناک خبر ده*( 34 توبه)

   

   سیب  :

 

وَفَاکِهَةٍ مِّمَّا یَتَخَیَّرُونَ *و میوه از هر چه اختیار کنند.*(20 واقعه)

   

سیر  :

 

یُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنبِتُ الأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَقِثَّآئِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا*برای ما از آنچه زمین مى‏رویاند از سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.*(61 بقره)

 

سمنو(گندم"حبه!") :

مَّثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ *مَثَل کسانیکه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏کنند همانند دانه‏اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏اى صد دانه باشد*(261 بقره)

    

 

تخم مرغ:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَّکْنُونٌ *گویى تخم شتر مرغ هستند.*(49صافات)

 

ماهی:

نَسِیَا حُوتَهُمَا فَاتَّخَذَ سَبِیلَهُ فِی الْبَحْرِ سَرَبًا*ماهى خودشان را فراموش کردند و ماهى به طرف دریا سرازیر شد*(61کهف)

 

 نظرتون چیه ؟؟؟!!!

 

 


[ شنبه 90/1/6 ] [ 3:23 عصر ] [ دلنوشته ] [ گل واژه ها () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 104685