سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته
 
قالب وبلاگ

غربت مولا!

یا صاحب الزمان! ای مولای غریبم ! عجل علی ظهورک                                                                    

 آری غربت مولا صاحب الزمان را می توان از هر معصوم دیگری بالاتر دانست . آلام و رنج و گریه های بیت الاحزان مادر بزرگوارشان حضرت زهرا "س" پس از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام "ص" اگر چه جگر خراش و جانسوز بود سه ماهی بیشتر طول نکشید. دوران غربت و خانه نشینی حضرت امیرالمومنین "ع" ربع قرن بود. فاجعه ی خون بار عاشورا سخت ترین مصائب عالم هستی بود ؛ اما در ظرف زمانی کوتاه صورت پذیرفت. دوره ی حبس باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر"ع" را حداکثر 21 سال نوشته اند.....

اما هم اکنون هزار و صد و اندی سال از ولادت امام عصر ارواحنا فداه می گذرد و این تواناترین و دلیرترین و شایسته ترین انسان روی زمین هنوز هم در زندان غیبت به سر می برد. چه صبر و استقامت و طاقتی ! چه انتظار طولانی و دردناکی!

طبیعی است که اگر عضوی از یک خانواده یا یک خاندان به هر دلیل با مشکلی روبرو شود ، به دنبال آن تمام اقوام و آشنایان دست به دست یکدیگر می دهند ، به حرکت و تکاپو می افتند ، بالا و پائین می روند ، هزینه می کنند، اسناد ملکی و آبروی خود را به ودیعه می گذارند تا او را از گرفتاری خلاص کنند. این را بارها دیده ایم.

مگر مطابق آموزه ها اعتقادی و معارف شیعه ، امام زمان ما عزیزتر از جان و هستی و پدر و مادرو فرزندان و عزیزان ما نیست؟ ( بابی انتم و امی و نفسی و اهلی و مالی)

پس بیاییم با ترک گناه و با دعا برای ظهور آن حضرت، قفل زندان غیبت را بشکنیم و مولای عزیزتر از جان خود را از این گرفتاری چند سده آزاد سازیم.

 

برگرفته از کتاب آشتی با امام زمان/دکتر علی هراتیان

 


[ پنج شنبه 89/11/28 ] [ 7:19 عصر ] [ دلنوشته ] [ گل واژه ها () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 104699